תשכחו ממה שאתם מכירים על עולם הפיננסים! זה לא חייב להיות מעורפל כבד ובטח שלא משעמם
גאים להכיר לכם את מגזין התוכן החדש והמרענן מבית מימון ישיר בתחום הלייף סטייל אך לא רק בעולמות הפיננסים!
כאן תוכלו לקבל טיפים שיעזרו לכם להתנהל טוב יותר כלכלית בחיי היום יום ואולי גם יעזרו לחלקכם להפוך את המינוס לפלוס. בקיצור, כשתקראו - תבינו (!)
MY פלוס עמוד הבית החדש שלכם להתנהלות פיננסית נכונה בגובה העיניים
תקנון דיוור

אני מאשר ומסכים כי המידע שנמסר על-ידי למימון ישיר מרצוני, ישמש אותה ו/או שותפים עסקיים שלה ו/או חברי קבוצת ישיר איי.די.איי כדי להציע לי מוצרים/שירותים, מעת לעת, ולעשות במידע שימוש לצורכי שיווק ודיוור ישיר, לרבות באמצעות הדואר ו/או הדואר האלקטרוני ו/או באמצעות הודעות SMS, ולפי כל דין

דלג לתוכן
ניווט
   |   מימון ישיר
הורידו את אפליקציית MY
עמוד הבית > חיים קדימה > עסק קטן – קפיצה גדולה

עסק קטן – קפיצה גדולה

לצמוח או לא לצמוח? זו לגמרי השאלה בניהול עסק קטן, אבל התשובה לא תמיד ברורה. איך יודעים? אם מבחינים בשבעת הסימנים שמעידים שהגיע הזמן להרחיב את העסק

כל מי שהקים עסק יודע שלמרות שההקמה היא עסק מסובך, אלה התפעול, התחזוקה וניהול העסק שמהווים אתגר רציני. החיפוש המתמיד אחרי לקוחות, עוד לידים, עוד עסקאות, קידום, שיווק, שמירה על לקוחות, ניהול צוות, עמידה ביעדים כלכליים ועוד לא דיברנו על העבודה עצמה. במציאות בה למעלה מ-80% מהעסקים הקטנים נסגרים בחמש השנים הראשונות להקמתם, ההצלחה להחזיק עסק היא בהחלט בגדר הישג. העניין הוא שבאיזשהו שלב מתעורר הצורך לצמוח והשאלה היא מתי נכון, אם בכלל, לעשות את זה.

לפני שרצים אחרי החלום להגדיל את העסק, צריך להיות לגמרי בטוחים שאנחנו באמת במסלול של גדילה. הצלחה נקודתית היא בטח לא הסימן היחיד וזה נושא חשוב מדי כדי לעשות אותו לא נכון. אספנו עבורכם את  שבעת הסימנים שמעידים שהגיע הזמן להצמיח את העסק:

לא עומדים בביקוש

זה סימן מעט מבלבל – אנחנו נוטים לבלבל עומס עם תכנון לקוי ולכן רואים בו סימן מובהק שהגיע הזמן לצמוח, אלא שזה לא בהכרח נכון. תחושת עומס, ואפילו דחיית לקוחות חדשים, יכולה לנבוע מתכנון זמנים לקוי, עומס תקופתי, חישוב לוחות זמנים מוטעה ועוד. לכן, חשוב להבין את מקור העומס, חודש אחד מאוד עמוס הוא לא מדד, זו צריכה להיות תקופה משמעותית. איך יודעים? קודם כל בודקים מספרית, אם יש ביקוש גבוה ועקבי לאורך תקופה של כמה חודשים ולא כתוצאה מצירוף מוצלח של נסיבות, זה מדד טוב.

1. ניהול עובדים נכון – אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד

ההון האנושי הוא אחד הבסיסים החשובים לגדילה. לשאלה האם העסק בשל לקפיצה, יש צורך בתנאי בסיסי – האנשים הנכונים שמוכנים להשקיע בעסק ולהיות חלק מההצלחה שלו. כל העמדות החיוניות לקיומו של העסק צריכות להיות מאוישות על ידי האנשים הנכונים. אם זה לא המצב, יש לבחון היטב את כוח האדם, לבדוק חלופות של שיתופי פעולה, שיכולים לשפר גם את השירות או המוצר וגם להקל על העומס ולאפשר זמן למצוא את הצוות הנכון.

2. להיכנס נכון לשוק, בלי להיכנס שוק

אינדיקטור חשוב לצמיחה הוא מצב השוק בכלל והשוק הספציפי של המוצר, או השירות, בפרט. השאלה היא אם השוק רווי או אם זה רק קצה הקרחון ופוטנציאל הצמיחה גבוה? ככל שיש פחות מתחרים וככל שהבידול של העסק מובחן, כך הסיכויים להצליח גבוהים יותר. חשוב לשמור על רמת היכרות עמוקה עם השוק ויש לבחון בעין אובייקטיבית את היכולת לפרוץ קדימה. הצלחת עסק אינה רק מקצועית, אלא מחייבת הבנה של השוק, הכרת המתחרים, ניהול סיכונים, הבנת תהליכים וקריאה נכונה של תהליכים.

3. ניהול תזרים, לא לזרום

צמיחה מחייבת ניהול יעיל של ערוצי המכירה והשיווק וגם תכנון מדויק וניהול של תזרים המזומנים. תזרים מזומנים הוא מפתח חשוב להצלחת העסק לאורך זמן וגם להשגת מקורות מימון. הכנסות יציבות לאורך זמן ובמגמת עליה הן מדד חשוב לצמיחה עסקית. המשוואה פשוטה: אם יש כסף לאורך זמן, יש מקום לצמוח, אם לא – זה הזמן להפשיל שרוולים ולשפר מדדים. חברה בעלת תזרים מזומנים חיובי תהיה מסוגלת להשיג מקורות מימון, שהם תנאי בסיסי לצמיחה.

4. מבחן העמידה ביעדים

מבחן היעדים הוא העמידה ביעדים התקופתיים שהצבנו לכן עוד אינדיקטור לצמיחה. זה דבר אחד שתהיה מפת דרכים עסקית, אבל כדי שהיא תהיה יעילה יש לקבוע נקודת ציון בהן העסק יעמוד למבחן בכל התחומים: יעדי מכירות, שביעות רצון לקוחות, עמידה בלוחות זמנים, יעדי שיווק וניהול עסקי ופיננסי. עמידה רציפה ביעדים לאורך זמן היא סימן שאפשר להמשיך.

5. שאלה של גודל

אינדיקטור מצוין לצורך להתרחב הוא פיזי והשאלה פשוטה – האם נגמר לכם המקום? אם הבעיה היא חדר ישיבות ניתן לפתור זאת בקלות, אך אם צריך עוד מקום לסחורה או עוד מקום לאנשי צוות וזה לא בגלל עומס חד פעמי, אלא צורך שעולה מהשטח בצורה מובהקת, ככל הנראה זה זמן לצמוח.

ניהול צוות

6. לקוחות – זה חלק מהסיפור

במרובע של מוצר, ניהול, צוות, הקדקוד הרביעי הוא לקוחות. מעגל לקוחות קבוע שגדל בעקביות הוא התנאי הנדרש לצמיחה. זרימה קבועה של לקוחות היא ההוכחה הכי טובה שיש דרישה לעסק. לקוחות חוזרים וקבועים הם המדד הטוב ביותר כיון שהם בסיס היציבות, הישארות של לקוחות, או חזרה שלהם היא בטוחה עסקית חשובה. כאשר הלקוחות מתחילים לשאול על התרחבות העסק הם מציבים בבואה טובה להצלחה.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני ** אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

היעדים החמים בקיץ – המלצות לחופשות משפחתיות

מה מזכירה חופשת הפסח? שזה ממש הזמן הנכון להתחיל לתכנן את הנסיעה בקיץ עם הילדים, כמובן. זה המקום להתעדכן מהם היעדים החמים בקיץ 2019 לנסיעה עם הילדים ואיך לתכנן את החופשה נכון

חיים קדימה

5 האפליקציות שיעזרו לכם לנהל את התקציב

רוצים לצאת מהמינוס או להתחיל לחסוך? הדרך להתנהלות פיננסית בריאה עוברת דרך ניהול התקציב וזה ממש לא מסובך אם לוקחים בחשבון את אחת מ-5 האפליקציות שאספנו עבורכם

חיים קדימה

היעדים החמים של החורף

היעדים החמים לטיולים בחורף עושים חשק לצאת מהפיג'מה ולארוז מזוודה. יש המון הגיון כלכלי בחופשת חורף באירופה שמציעה מחירים אטרקטיביים והרבה הנאה. בעצם השאלה היא לא האם, אלא – לאן טסים בחורף?

חיים קדימה

בוחרים סכום, ממלאים פרטים בתהליך מאובטח ותוך 4 ימים הכסף בחשבון!

לחצו להלוואה מיידית